Faner

01 august 2010

Prøv billed-mutation med onlineværktøjet Mutapic



Ovenstående billeder er lavet med onlineværktøjet Mutapic, som er sjovt og nemt at arbejde med, samtidig med at det giver et fint indblik i hvordan grafiske effekter både kan styrke og svække et billede. Programmet gør det at den muterer (eller blender, om man vil) to forskellige billeder til en hel masse nye billeder, sommetider med meget overraskende og imponerende resultater. Brugerfladen i Mutapic er på engelsk, men jeg har lavet en lille brugervejledning på dansk - klik på billedet herunder - så det skulle være lige til at gå til for alle.


Obs! I denne gratis version af Mutapic er det desværre ikke muligt at gemme sine billeder eller uploade egne billeder til mutation, men man kan altid klikke på et af sine billeder (så det åbnes i stort format) og trykke på tasten "Print Scrn". Herved tager du et frys-billede af hele skærmbilledet. Dette billede kan du så åbne, beskære og forstørre i et billedbehandlingsprogram. Du kan også bruge programmet MWSNAP til at fotografere et udsnit af billedet, læs mere om MWSnap her.
Ønsker man den fulde version af Mutapic, kan programmet købes og downloades for 30 $ - det kan du læse mere om her.

1 kommentar:

  1. Hold da op hvor kan du mange frække IT-tricks - jeg er grøn af misundelse over dine evner og klapper i mine hænder af beundring. Jeg vil afprøve nogen af dine vejledninger en dag - de er så forståelige at selv jeg, som skal ha' det ind med det der er mindre end teskeer, kan forstå det.

    SvarSlet