Faner

07 november 2010

Besøg Cyberhus - et virtuelt klubhus for børn og unge

Jeg glæder mig til at præsentere mine elever for det danske website Cyberhus, som er en genial hjemmeside udviklet til børn og unge. Cyberhus er et virtuelt "klubhus", hvor børn og unge kan finde en masse underholdende og lærerige informationer og links om alt mellem himmel og jord.... lige fra sikker færden på nettet til hobbier, seksualitet, kærlighed, venskab og meget, meget mere. 
I husets mange virtuelle rum kan du bl.a. finde en anonym chatrådgivning (hvor voksne sidder klar til at chatte med børn/unge om problemer de har brug for hjælp til at tackle), en brevkasse, et debatforum, mulighed for at blogge samt spændende temasider. Husets værelser indeholder forskellige aktiviteter... i Badeværelset kan du f.eks. læse om krop og sundhed, få tips til hår, makeup og mode m.m. I Musikrummet kan du finde tips til skrivning af sangtekster og meget andet.


Herunder kan du se en lille præsentationsvideo om Cyberhus.

I menuen øverst til højre på Cyberhus kan I finde et link til Cyberskolen, hvor I kan finde undervisningsmaterialer relateret til indholdet på Cyberhus. Her kan I også klikke på linket "For voksne", hvor I kan få en nærmere indføring i tankerne bag websitet.

2 kommentarer:

  1. ...kom lige forbi din blog - tak for roserne til Cyberhus.dk - hvor jeg har min daglige gang. Det glæder mig at du og dine elever kan bruge det :-)

    og, god side du har opbygget her med relevante links til lærere og andre med interesse for web, børn og unge - dejligt :-)


    bedste hilsner,

    anni m.
    cyberhus.dk

    SvarSlet
  2. Jamen, selv tak!
    Gode, danske netsider for børn og unge måtte der gerne være mange flere af efter min mening. Cyberhus er et rigtig godt bud!
    :-) Eva

    SvarSlet