Faner

03 november 2010

Spørgsmål om Smartboards og interaktive tavler generelt

Jeg har fået dette spørgsmål i en kommentar fra Ghita... og bringer det her, for det kan være relevant for mange:

"Hej Eva,
Når du skriver Smartboard, mener du så interaktive tavler generelt, eller specifikt det mærke interaktiv tavle?
Venlig hilsen
Ghita"

Svar:
Hej Ghita
Når jeg som oftest skriver "Smartboard" i stedet for "interaktive tavler" skyldes det at mine personlige erfaringer med interaktive tavler hovedsaligt er hentet i arbejde med tavler af mærket "Smartboard". I forhold til de onlineværktøjer, websider og IT-aktiviteter jeg skriver om her på Skolestuen er det dog (mig bekendt) kun de aktiviteter som bruger den software der hedder "Notebook", der er forbeholdt tavler af mærket "Smartboard". Jeg vil ikke udelukke at det kan være smuttet for mig at få det nævnt i enkelte indlæg, hvor det er aktuelt, men jeg prøver at være ekstraopmærksom på det fremover. Som udgangspunkt bør alle tavler altså kunne bruges, med mindre der er tale om aktiviteter lavet i et Notebook-dokument.
Tak for det gode spørgsmål!
Hilsen Eva, Skolestuen

Ingen kommentarer:

Send en kommentar