Faner

28 august 2013

Skolestuen er glad... derfor: Nu med egen Give-away!

Hej kære læsere

Til min egen store forbløffelse og glædelige overraskelse viser blog-statistikken at Skolestuen netop i disse dage runder de 400.000 sidevisninger... a.k.a. et firetal med sitrende FEM (!) nuller bagefter!
(Klik på infografikken herunder hvis du vil se statistikken)

Det er vel egentlig meget godt gået af en lillebitte lærerblog, født i 2007, oprindeligt bare tænkt til eget brug (fastholdelse af idéer og inspiration), deling med mine kolleger og for at afprøve hvad blog-formen egnede sig til i min egen undervisningspraksis.

Thi, så skete jo pludselig det forunderlige at "nogen" kom forbi mit lille bloghjørne... og "nogen" kom igen. Og "nogen" tog nogle andre "nogen" med sig...osv.... og en dag havde man pludselig faste læsere og alting... og nye kommer stadig til.... det er da en vist en win-win!

Med årene er det kun blevet sjovere og sjovere at være mor til Skolestuen og især sjovt når en eller anden "nogen" ind i mellem smider en mail eller en kommentar med et spændende link eller spørgsmål, som jeg bestræber mig på altid at besvare, hvis tiden tillader det.
Det giver kæmpegod mening når man mærker at man laver noget som andre kan gribe og arbejde videre på. Og det er I jo heldigvis "nogen" der gør.
Lærer-til-lærer kan jeg derfor heller ikke varmt nok anbefale enhver underviser at kaste sig ud i at blogge lystigt løs om sine projekter, idéer, tanker, drømme, yndlings-apps, favorit-sites og lign.
Jeg kan i hvert fald ikke komme i tanke om noget der har gjort mig mere bevidst om de pædagogiske og didaktiske valg jeg foretager i min undervisning, end det at skulle dele det med alle jer andre på skrift.

Som tak til alle jer der følger Skolestuen har jeg besluttet at prøve noget jeg egentlig ikke havde troet at jeg ville gide, men det gør jeg... for jeg er glad for mine læsere, og nu lader vi grisen danse og springer ud med en...
Skolestue-Give-away

Jeps! En af jer kan vinde tre af mine "Babushka"-sten (eller "Matrjosjka", som de vist rigtigt hedder) - Det er hånddekorerede sten, et krea-projekt jeg bruger til at tvinge mig selv lidt væk fra computeren med i ny og næ. Hver sten er unik og har en dukke på hver side, så man kan vende dem og lave forskellige farvekombinationer. Stenene kan pynte i din vindueskarm, bo i en legetøjskasse eller måske bruges som gave.
For at deltage i min lille konkurrence kan du enten skrive mig en hilsen, synge en lille sang, forklare mig om konflikterne i Syrien og Ægypten så selv en en dør kan følge med, forære mig en milliard/betale mine regninger/holde min bankrådgiver lidt i hånden, dele din yndlingsopskrift... ELLER... hvad du finder på. Et "Hej" er også nok :-)
Det foregår alt sammen via min email eva.csv@gmail.com (brug evt. kontaktformularen, som du finder i panelet til højre) - eller du kan efterlade en hilsen i kommentarfeltet ved at trykke på "kommentar"-linket lige under dette indlæg. Skynd dig at skrive et eller andet, send og så er du med i lodtrækningen om de tre sten.

HUSK at efterlade en mail-adresse, så jeg kan kontakte dig hvis du skulle blive vinderen, hvad jeg selvfølgelig krydser alle mine fingre for at du bliver.

Sidste frist for deltagelse i konkurrencen er tirsdag d. 3. september. Derefter trækker jeg lod og annoncerer vinderen.
Hurra... og tak til jer!

Hilsen
Eva, Skolestuen