Faner

24 februar 2014

Kender du Skolestuens "søskende"?

Til jer som ikke ved det er denne blog den ældste af en stadigt voksende "søskendeflok".
Her kan du finde links og læse lidt om de to nyeste skud på stammen:

Dansktid er en webside jeg har lavet til mine "Dansk"- og "Dansk som andetsprogs"-hold. Her kan de finde links til de forskellige, gratis webressourcer vi jævnligt anvender i danskundervisningen. Det hele samlet ét sted, som gør det nemt at træne videre med tingene hjemme. Jeg uploader også løbende nogle af mine egne danskmaterialer (opgavesider), som alle frit kan downloade/udskrive.
Besøg siden her.
Pausetid er en webside jeg har lavet til mine begynder-PC-hold, der som oftest består af elever, som aldrig har anvendt computer før og derfor har brug for at blive fortrolige med at styre mus og tastatur. Websiden skal gøre det underholdende at træne selv og indeholder derfor links til en masse forskellige onlinespil og aktiviteter, som både er nemme og sjove, samtidig med at de giver øvelse i at navigere, klikke, flytte objekter, finde rundt på tastaturet osv.
Besøg siden her.

At siderne er lavet med et særligt fokus på voksen-specialundervisning, bør bestemt ikke afholde andre elevgrupper fra at kigge forbi. Her er lidt for enhver smag og for mange aldersgrupper.

NB: Begge sider er ret nye og stadig under opbygning, så der vil løbende blive fyldt mere indhold på... og måske også blive justeret lidt på sidernes udseende.
Som altid modtager jeg selvfølgelig med kyshånd alle tips om undervisningsrelevante webressourcer, så giv endelig lyd hvis du kender en god webside, der kunne gøre siderne endnu mere brugbare.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar