Faner

01 juni 2014

Ordklar - Træning for ordblinde

Jesper Petersen har valgt at bruge sine egne erfaringer med ordblindhed til at starte hjemmesiden Ordklar- en gratis træningsside for ordblinde og andre, der har svært ved at stave, læse og skrive.
Eksempel på en onlineopgave
Siden indeholder undervisningsvideoer, onlineopgaver, grammatiksider, der kan downloades og udskrives og et forum, hvor brugerne i trygge rammer kan øve sig i at formulere og dele tanker, tips, viden og erfaringer omkring livet som ordblind.... uden at være nervøse for om der staves lidt usikkert. Hvor siden indeholder tekst sørger en oplæsningsfunktion for at alle kan være med.
Siden er opbygget sådan at man optjener point ved at løse opgaver, se videoklip og ved at være aktiv i det lukkede forum og som ny bruger får man tildelt 60 point at starte med, så man kan komme i gang med det samme.
I dette klip fra TV Lorry kan du se og høre Jesper fortælle hvad der fik ham til at starte siden og hvordan han håber at den vil blive brugt.

Efter min mening er det en virkelig god idé Jesper har fået og jeg er meget imponeret over den flotte webside og - ikke mindst - Jespers inspirerende gåpåmod og dedikation til projektet. Jeg håber at siden vil få masser af brugere og masser af medvind.

Du finder siden her.

1 kommentar:

  1. Hej Skolestuen,
    God hjemmeside I har fundet, til ordblinde, som er rigtigt brugbar. Jeg er selv ordblind, og har også et lille projekt for at hjælpe ordblinde. Jeg har en blog, etlivsomordblind.dk hvor jeg skriver om mine oplevelser som ordblind, som kan hjælpe andre i samme stede.
    God vind med jeres hjemmeside!
    Mvh
    Jesper

    SvarSlet