Faner

05 februar 2015

Sig det på dansk - Skolestuens nye materialesamling til Dansk som andetsprog

Jeg har længe nørklet med at lave en materialesamling til brug i min Dansk som andetsprogs- og danskundervisning.... og nu er jeg omsider kommet så langt med samlingen at jeg synes jeg godt kan være bekendt at dele den med jer andre.
Så hvis du underviser i disse fag i grundskolen eller specialundervisningen er dette indlæg skrevet til dig... og hvem der ellers måtte kigge nysgerrigt med.

Sig det på dansk - som jeg har valgt at kalde samlingen - er en broget og fritvoksende blanding af egne og andres materialer. Der er opgaveark, plancher, flashcards, interaktive ressourcer, spil, videoer og links til alle mulige relevante apps og websider.

Fælles for alle ressourcerne er at de er gratis og frit tilgængelige for alle. Jeg har bare forsøgt at samle det hele på "samme matrikel" for at gøre hverdagen lettere for mig selv, mine elever... og forhåbentlig også for en masse gode kolleger derude.

Hvis du, som jeg, godt kan lide at fiske lidt her og der og selv sammensætte lige de materialer og aktiviteter, der passer godt til en bestemt elev eller elevgruppe..., så kan denne samling i hvert fald spare dig for en masse research på nettet.

Samlingen er opdelt i forskellige emner (og der er flere på vej).

På nuværende tidspunkt kan du finde materialer og aktiviteter til flg. emner:









Jeg håber at rigtig mange vil få glæde af samlingen.... og måske også vil tippe andre "trængende" kolleger. Vi skal jo hjælpe hinanden!

PS: Hvis du selv har lavet og gerne vil dele nogle materialer eller kender gode gratis-ressourcer, som kunne pynte i samlingen, så giv endelig lyd fra dig. Jo mere vi kan få fyldt i den, jo bedre for os alle.

Du finder samlingen her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar